De nettowinst steeg met 10 procent tot 9 miljoen euro en de omzet ging met 5 procent omhoog tot 101,4 miljoen euro. In het afgelopen kwartaal werden 21 nieuwe winkels geopend en elf zaken gingen dicht. In totaal heeft het bedrijf nu 1127 vestigingen in verschillende Europese landen.

De cijfers komen vrijwel overeen met de verwachtingen van analisten. Beter Bed wilde geen verwachting uitspreken voor de resultaten in het tweede kwartaal. Volgens het bedrijf was er begin april met uitzondering van Duitsland geen verbetering zichtbaar in de consumentenbestedingen en blijven consumenten aarzelend.

De markt

De markt voor slaapkamerproducten liet in het afgelopen kwartaal in Nederland een krimp zien van circa 8 procent, aldus Beter Bed. Bestuursvoorzitter Ton Anbeek zei in een toelichting dat hij de terughoudendheid van consumenten niet spoedig ziet afnemen. Ook zorgt het mooie weer ervoor dat er minder klanten in de winkels van Beter Bed komen.

Beter Bed is van plan dit jaar netto vijftig tot honderd nieuwe winkels te openen, aldus Anbeek. Het bedrijf is met zijn ketens ook actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, België en Polen.

Analisten hadden verwacht dat Beter Bed een prognose zou uitspreken voor het tweede kwartaal, maar daar zag het bedrijf van af vanwege de onzekere marktomstandigheden. Anbeek liet weten zeker niet negatief te zijn over de ontwikkelingen in het tweede kwartaal, maar wel voorzichtigheid te betrachten.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl